Játék Játék Hírek

Véget ért a Horizon: Zero Dawn fejlesztése

Horizon-Zero-Dawn-Letsplay (1)_2

A játék elérte véglegesnek szánt formáját, már csak a sokszorosítás van hátra és jöhet a premier.

 

Hosszú út a halálzónától

A Guerrilla Games stúdió nevét bizonyára legjobban a Sony konzoljainak rajongói ismerhetik. A csapat még 2004-ben kezdte meg ténykedését a Shellshock: Nam ’67-tel, amely akkor még PlayStation 2 mellett PC-re és az első generációs Xboxra is megjelent, de nem aratott túl nagy sikert. Arra viszont elegendő volt, hogy a Sony felfigyeljen a stúdióra és lecsapjon rá. Megállapodásuk értelmében ettől kezdve már csak az aktuális PlayStation generációra készítettek játékokat.

A stúdió 2004 és 2013 között összesen öt játékot készített, mindegyik a Killzone széria egy-egy folytatása vagy mellékága volt. Míg az első még PS2-re készült el, addig a második és harmadik epizód már a PlayStation 3 képességeit feszegette. A sorozat negyedik része, a Killzone: Shadow Fall pedig az eddigi egyelten, amely PlayStation 4-re jelent meg. Történetesen az egyik első játék volt, amely a Sony legutóbbi konzoljára elérhető volt annak 2013-as premierjekor.

A csapat a 2015-ös E3-on jelentette be legújabb játékát, amely teljesen más stílust, műfajt és irányzatot képvisel, mint bármi más, amin korábban dolgoztak. Ez a Horizon: Zero Dawn, amely a külső nézetű akciójátékok táborát fogja erősíteni. Természetesen csakis PlayStation 4-en.

 

Egy újszerű kőkorszak hajnalán

A Horizon: Zero Dawn tehát egy külső nézetű játék, amelynek főhőse egy fiatal lány, Aloy. Elég csak rápillantani az első néhány képre vagy videóra, máris láthatjuk, hogy egy nagyon furcsa, idegen világban játszódik a sztori. Ez a világ a szélsőségek világa. Egyfelől az emberek kisebb-nagyobb törzsekbe tömörülve tengetik hétköznapjaikat és teszik, amit a kőkorszakban tenni kellett: vadásznak, gyűjtögetnek, küzdenek a túlélésért. Ám, ha picit közelebbről is szemügyre vesszük Aloyt és társait, máris felfigyelhetünk néhány furcsa dologra rajtuk. Hogy mást ne is mondjak, Aloy vadászíja sem holmi egyszerű felajzott vesszőből készült, hanem bizony a legmodernebb sportíjakra emlékeztet. Valami tehát nem stimmel.

A másik szélsőséget a játék világát megtöltő állatok között találjuk. Mert ilyenek nincsenek, vannak viszont helyettük hatalmas robotok. Ezek a robotok egytől egyig a különféle vadállatokra vagy épp őslényekre emlékeztetnek. Akad köztük, amelyik több tíz méter magas, hosszú nyaka és UFO-ra emlékeztető feje van. Megint másik egy hatalmasra nőtt szarvasra hasonlít. Aloynak e különös lények közé kell kimerészkednie, ha élelmet akar szerezni társainak.

A Horizon: Zero Dawn ráadásul páratlan grafikával kelti életre ezt a meseszép világot. A Guerrilla Games minden tudását belerakta a fejlesztésbe, hogy kifacsarják a PlayStation 4 utolsó tartalékait is. Szerencsénkre a Sony idő közben alaposan feltuningolta a konzolt és piacra dobta a 4K-s felbontást és a HDR-t is támogató PlayStation 4 Pro-t. A stúdió így rengeteg plusz erőforrást nyert, amelyek révén még lélegzetelállítóbb játékot kapunk majd.

A fejlesztés a napokban véget ért, a játék aranylemezre került. Ez azt jelenti, hogy a premierig már semmin sem fognak változtatni a készítők, ha esetleg valami hibát találnak még a kódok között, vagy valamin még finomítanának, azt már csak egy utólagos frissítéssel adhatják a játékhoz. A megjelenésig már csak a dobozos változat sokszorosítása és a disztribúció van hátra. Erre még van néhány hete a kiadónak, ugyanis a Horizon: Zero Dawn Amerikában február 28-án, míg nálunk március 1-én kerül a boltok polcaira.

 

 

 

 

Hogy tetszik a cikk?

Szólj hozzá!

hozzászólás