Játék Játék Újdonság Tech Tech Hírek Tech Újdonság

Rezgéses visszajelzést ad a bHaptics új VR-ruhája

bhapticstactsuit-facebook

Speciális ruhát mutatott be a bHaptics, ami 87 ponton ad rezgéses visszajelzést a VR-játékosok számára.

  • bemutatkozott a TactSuit, ami a koreai bHaptics új, VR-játékokhoz tervezett ruhája
  • az 549 amerikai dolláros felszerelés négy elemből tevődik össze és rezgéses visszajelzést garantál
  • az ötlet új lehetőségeket nyithat meg a virtuális valóságban: már a HTC, a Vive gyártója is kifejezte érdeklődését a ruhával kapcsolatban
Új dimenzió a virtuális valóságban

Kétségtelen tény, hogy a virtuális valóság mind technológia, mind tartalom terén még csupán gyerekcipőben jár. A platform fejlesztése folyamatosan zajlik; újabb és újabb ötleteket és kiegészítőket adnak hozzá a VR-headsetekhez, amik fokozni tudják az élményt. Ilyen például a rezgéses visszajelzés, ami kulcszerepet játszhat a lövöldözős VR-játékok esetében. A bHaptics csapata úgy gondolta, hogy nem elég például egy távirányítóba implementálni a funkciót.

Bemutatásra került a TactSuit, ami egy speciális, vezetékek nélkül működő ruha. A felszerelés lehetővé teszi, hogy a játékos a testén érezhesse a rezgéses visszajelzést, így nem csupán teljesebbé teszi a virtuális valóságot, de hatékonyabb játékot is garantál. Gondoljunk csak bele: nem kell többé a szemünkre hagyatkoznunk azzal kapcsolatosan, hogy karakterünket honnan érte találat: a TactSuittal érezzük, hogy merről nyitott tüzet az ellenfél.

bhapticstactsuit-1

Fő a pontos visszajelzés

A ruha valójában egy mellényből, két ujjrészből és egy különleges maszkból áll. A négy rész összesen 87 darab rezgőmotort tartalmaz, ezért óriási pontosságot garantál. Meglepő módon nem is drága, hiszen a koreai startup 549 amerikai dollárért tervezi piacra dobni a TactSuitot, ami átszámítva nagyjából 149 ezer forintnak felel meg. Ez azért is kiemelkedő, mert a területen bizony vannak versenytársak: ilyen a Hardlight VR Suit is, ami 449 dollárba (körülbelül 122 ezer forintba) kerül, ellenben csak 16 pontos visszajelzést nyújt.

Miért fontos mindez? A 87 rezgőmotor megoszlása a TactSuit esetében következő: 7 az arcon, 20 a mellkason, 20 a háton, és további 20-20 a két ujjrészen. A kisebb motorok nyilvánvalóan sokkal jobb élményt garantálnak, mintha egyetlen nagyobb panel rezegne. Ez teljesen új távlatokat nyit meg: a VR-játékok immáron nem csupán a látásunkat lesznek képesek manipulálni, hanem érzékelésünket is. A fegyverek visszarúgása így már nem csak a kontrollerek rezgésében merülne ki.

bhapticstactsuit-2

Ez lenne a jövő?

Ehhez a bHaptics csapata is nagyban szeretne hozzájárulni. Éppen ezért saját szoftvert fejlesztenek, ami az első tesztek alapján kivételesen könnyedén használható. A program (ami mellesleg kompatibilis az indie fejlesztők által kedvelt Unity-motorral) lehetővé teszi, hogy a játék készítői egyszerű rezgésmintákat rendeljenek egyes eseményekhez (robbanás, vágás, lövés, stb.). Ráadásul a rezgés erőssége pontonként beállítható, emiatt a lehetőségek szinte végtelenek.

Az TactSuitot már 47 ezer ember próbálta ki Kiuk Gwak, a cég vezérigazgatója szerint. A visszajelzések szerint a rezgés mindig pontos, kellemes és sosem késik. Ez hatalmas előny lehet a konkurenciával szemben. Sőt, még a HTC is kifejezte érdeklődését a projekttel kapcsolatosan, így könnyen lehet, hogy a jövő VR-szemüvegei mellé már egy ruhát is beszerezhetünk, ami tovább fokozza a virtuális valóság élményét.

Rezgéses visszajelzést ad a bHaptics új VR-ruhája
5 (100%) 1 vote

Szólj hozzá!

hozzászólás