Játék Tech Tech Hírek Tech Újdonság

Éveken belül már szénalapú nanocsövek kerülhetnek a RAM-ba

rram-facebook

Bár tudományos fantasztikumnak hangzik, de elképzelhető, hogy a jövő memóriáiban szilícium helyett szénalapú nanocsövek kapnak majd helyet.

  • az új RRAM-konstrukció lehetővé teszi, hogy a jövő memóriaegységei kisebbek, de közben jelentősen gyorsabbak legyenek
  • az MTI és Stanford kutatói által kifejlesztett architektúra nanocsöveket használ szilícium helyett
  • akár már 2020 előtt megérkezhetnek a piacra az első RRAM-modellek
 
Közelebb a jövőhöz
Szinte sosem gondolunk bele, amikor egy játékot futtatunk, hogy mennyi adatot is dolgoz fel közben a számítógépünk. Egy átlagos, felsőkategóriás játék esetében szám szerint körülbelül 40 GB-ot – de pontosan mit is jelent mindez? A játékok (és a programok) mérete folyamatosan nő: alig pár éve még egyetlen lemezen elfért egy egész szoftver. A növekedés viszont elsősorban komplexebb területeken okoz gondot.

A mesterséges intelligenciát használó programok már most olyan méretűek, hogy a hagyományos, szilíciummal készült chipek alig tudják jelentős késés nélkül kezelni az óriási fájlcsomagokat. Erre fejlesztettek ki egy hatékony megoldást az MTI és Stanford egyetem kutatói, akik szénalapú nanocsövekkel helyettesítenék a szilíciumot a gyártási folyamatban, így növelve a modulok tároló- és feldolgozóképességét.

rram-cikk

Kétszeres sebességű memória

Az új megoldás teljesen megváltoztathatja a számítógépes memória valóságát. Az RRAM (Resistant Random Access Memory) névre keresztelt új memóriatípus úgy kombinálja a modern kialakítást az eredeti tervekkel, hogy az kiküszöbölje a válaszidő okozta késést. Ennek hála a jövő RAM-ja nem csak gyorsabb, de jóval energiahatékonyabb is lehet. Hogy ez pontosan mit jelent a mai memóriagyártásra nézve, azt nem tudni.

rétegzett RRAM egyúttal a memóriaegységek méretét is lecsökkenti, így kisebb processzorok, RAM-modulok, videokártyák és SSD-k készíthetők. Az elemzők szerint az új technológia akár már 2020 előtt megjelenhet a piacon és 50-100%-os növekedést okozhat a számítás sebességében, ami leginkább nagyobb adatmennyiségek feldolgozásakor (játék, videószerkesztés, modellezés) ütközhet ki.

Hogy tetszik a cikk?

Szólj hozzá!

hozzászólás